reklama

Hokej očami detského fanúšika

Vrátil som sa spomienkami do obdobia keď som bol malý chlapec a začal som sledovať hokej.Národný šport Slovákov.Bolo niekedy v sezóne 1984/85.V tom období sa uskutočnili aj majstrovstvá sveta v hokeji u nás v Prahe,kde sme sa na veľkú radosť priaznivcov stali aj majstrami sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sledovať som hokej začal aj skôr ale len tak aby sa nepovedalo.V podstate keď vysielali v televízii nejaký hokejový zápas som trochu aj pozeral.Ale nejak ma to nebavilo.Hrali mne nič nehovoriace mužstvá proti iným mne nič nehovoriacim mužstvám.Čo na tom že to trebárs bola aj Dukla Jihlava.Aj tak som nevedel kde nejaká Jihlava je.Otec občas išiel na hokej tak raz uhorský rok.Na futbal sme vtedy chodili častejšie.Futbalový štadión bol blizšie a hralo sa cez víkend.Hokej cez týždeň tak to nejako nevychádzalo.A raz ma zobral aj hokej.A nebol to hocijaký zápas ale rovno veľké derby Banská Bystrica-Zvolen.Ja som vtedy tak nevnímal ale čakal som že Bystričania vyhrajú.Keď sme už boli na tom hokeji tak som mal sa na čo pozerať.Z hokeja som síce veľa nemal.Obdivoval som tú unikatnú drevenú strechu na štadióne.Asi som dovtedy nič podobné nevidel.Za bránou bola taká sympatická tribúna.A úplne prázdna.Sklá na mantineloch a ich hrúbku a ako smerom nahor boli tenšie.Aj som rozmýšlal či sa nerozbijú zvlášť vtedy keď hráči niede na rohu do mantinelov napálili.Divákov bolo dosť hlavne na miestach na sedenie.Cez prestávku rolba čistila ľad ako krásne to robila.Len tak sa leskol.Za bránami ukazovateľ skóre a čas zápasu.Mal som sa načo pozerať.Samé dôležité veci,ktoré v televízore neukazovali.Pani hlásateľka,ktorá oznamovala tiež samé dôležité veci.Ale najviac ma zaujala hláška zakázané uvolnenie.Dlho som rozmýšlal čo to vlastne je.Čo ten hráč vlastne spravil.Kým v televízore bol len jeden komentátor.Tak na štadióne ich bolo veľa.Asi aj každý druhí.Obohatil som si slovnú zásobu o nové výrazy.V priebehu tretej tretiny sme išli domov na autobus.A výsledok.Bystrica vyhrala nad Zvolenom 5:2 po tretinách (1:1,1:1,3:0).Na druhý deň keď som pozeral noviny sa mi nepáčil pohlad na ligovú tabulku.Vyhrali sme a sme tretí od konca.Alebo desiati.Ale aj tak som si zamiloval mužstvo ktoré môj prvý hokejový zápas vyhralo.Čo na tom,že bolo desiate.Aj náš štadión sa mi zapáčil.Nie je síce v súčastnosti najmodernejši na Slovensku ale je to náš štadión a má svoje nenapodobiteľné čaro.Na budúce o tom ako som vnímal prvé majstrovstvá sveta radosti a sklamania.

Ján Kapustík

Ján Kapustík

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nerád sa prispôsobujem módnym trendom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu